مقالات

آشنایی با آچار فرانسه و انواع آن

آشنایی با آچار فرانسه و انواع آن

علت نام گذاری فرانسه بر روی این آچار را بنده تا این لحظه نتوانستم کشف نمایم اما تنها احتمالی که قرین تر از بقیه است این است که به احتمال زیاد این آچار برای اولین بار از فرانسه وارد کشور ما شده است . در هر صورت به این آچار در زبان انگلیسی Cresent Wrench میگویند.
قصد داشتم تا این آچار را در پست مربوط به آچارها بررسی نمایم اما با توجه به اینکه کاربرد این آچار بسیار بالاست تصمیم گرفتم تا در پستی جداگانه آن را بررسی نمایم

انواع آچارهای فرانسه :
خب این آچارها طبیعتاً در یک مدل عرضه میشوند و تنوع خاصی ندارند اما طراحان این نوع آچار در شکل ظاهری آن تغییرات خوبی را ایجاد کرده اند که کاربرد این آچار را بسیار راحت کرده است . از لحاظ سایز بندی این آچار بر حسب اینچ سایز بندی میشود که در بازار ایران از سایز 6 اینچ تا 20 اینچ آن موجود است . سایز مناسب برای کاربرد خانگی 12 الی 16 اینچ میباشد . 
جدیداً بر روی فک متحرک این آچار یک خط کش مدرج نیز نصب شده است که در اکثر موارد بر حسب میلیمتر است . خوبی این خط کش آن است که شما میتوانید بدون آزمون و خطا با دانستن سایز پیچ ، آچار را تنظیم نمایید . شاید مهمترین حسن این کار بالا رفتن سرعت کار باشد .

نکات مهم در انتخاب آچار فرانسه :
1) آچار فرانسه ابزار پرکاربردی در جعبه ابزار شماست . در خرید آن بودجه خوبی را در نظر بگیرید.
2) جدیداً این آچار ها مجهز به دسته های سیلیکونی شده اند که خب طبیعتاً کار با آنها را به مراتب راحت تر کرده است .
3) بدنه آچار حتماً باید کوروم-وانادیوم باشد.
4) آچار فرانسه دارای یک پیچ تنظیم است ، هنگام خرید توجه داشته باشید دنده های رو پیچ تنظیم عمیق باشند . همچنین بر روی دنده ها شیار هایی موجود باشد تا از لیز خوردن دست بر روی پیچ تنظیم جلوگیری نماید. هر چه عمق دنده ها بیشتر باشد احتمال خارج شدن آچار از تنظیم حین کار کمتر خواهد شد.
5) تعدادی از آچارهای فرانسه موجود در بازار دارای Grip در فک هایشان هستند اگر کمی دقیقتر جستجو نمایید میتوانید آنها را در بازار بیابید.

توجه :
هر چه سایز آچار فرانسه شما کوچکتر باشد گشتاور آن نیز کمتر خواهد شد.

نام نویسنده : پرشین تولز