مقالات

آشنایی با انواع آچار آلن

آشنایی با انواع آچار آلن

آچارهای آلن در واقع آچارهای Hexagon هستند که به شکل نری ساخته شده و پیچها آنها به شکل مادگی میباشد . نام آلن اقتباس شده از نام یک سیاستمدار آمریکایی به نام Alan Keyes میباشد که بر روی این آچار گذاشته شده است .
کاربرد مهم این آچارها بیشتر بر روی اتومبیل و دستگاههای صنعتی است . اما به عقیده بنده حضور یک ست آچار آلن در یک جعبه ابزار خانگی نیز خالی از لطف نیست . امروزه در بسیاری از لوازم خانگی بزرگ نظیر ماشین لباسشویی ، ظرف شویی و حتی یخچالها از این پیچ ها استفاده میگردد

انواع آچارهای آلن :
این آچارها عموماً در چهار شکل در بازار یافت میشوند : آلن چاقویی ، آلن حلقه ای ، آلن کمربندی و آلن پیچ گوشتی . تمامی این آچارها در واقع به یک شکل و سایز هستند و تنها تفاوت آنها در دسته ها و کاور آنهاست . در شکل بالا شما آلن حلقه ای را مشاهده میکنید . آلن چاقویی مانند چاقو های چند کاره از بغل باز میشوند . آلن کمربندی در یک کاور با بست کمربند قرار داده میشوند و آلن پیچ گوشتی همانطور که از نامش پیداست به شکل پیچ گوشتی ساخته میشود.
بهترین نوع کاور برای آچار آلن نوع کمربندی آن است چرا که دسترسی به آچارها و استفاده از آنها نسبت به دیگر مدلها به مراتب راحت تر است . 

نکات مهم در خریداری آچار آلن :
1) اگر قصد خرید آلن کمربندی را دارید از کیفیت کاور آن اطمینان حاصل نمایید.
2) آچارهای آلن با توجه به طراحی خاصی که دارند ( به شکل L ) در اثر گشتاور وارده شدیداً تحت فشار قرار میگیرند لذا آچار انتخابی شما باید از جنس خوبی باشد.
3) در بازار آچارهای آلن رنگی نیز وجود دارد خرید آنها را توصیه میکنیم.
4) آچارهای آلن به شکل تکی نیز در بازار به فروش میرسند اما ست کامل آن که شامل 13 آچار است بسیار باصرفه تر است

نام نویسنده : پرشین تولز