مقالات

انبرقفلی و انواع آن

انبرقفلی و انواع آن

خیلی از مردم به اشتباه تصور بر آن دارند که انبرهای قفلی تنها یک مدل هستند در صورتی که چنین نیست . همانطور که در شکل بالا نیز مشاهده میکنید ما انواع مختلفی از انبرهای قفلی را در بازار داریم که با توجه به نوع استفاده دارای اشکال مختلفی هستند . انبرهای قفلی با توجه به نوع عملکردشان ملقب به این اسم شده اند . دز واقع این انبر ها بعد از تنظیم پیچ فک متحرکشان ، هم سایز قطعه میشوند و بعد از اعمال فشار بر روی قطعه قفل میشوند . این ابزار با توجه به عدم خارج شدنش از قطعه به ابزاری پرکاربرد به خصوص در داخل اتومبیل تبدیل شده است . به طور کلی انبر قفلی وسیله ای برای سفت یا باز کردن پیچ نیست . معمولاً از این وسیله جهت ثابت نگاه داشتن قطعاتی که آچار گیر ندارند استفاده میکنند. البته این گفته وحی منزل نیست . اگر لازم بود میتوانید از این ابزار برای سفت کردن پیچ نیز استفاده نمایید.

انواع انبرهای قفلی :
همانطو که در بالا نیز به آن اشاره کردم انبرهای قفلی انواع و اقسام مختلفی دارند که با توجه به نوع نیاز در بازار قابل خرید هستند . عمده این انبرها بدین شرح هستند : 1) انبرقفلی مهره گیر ( معمولی ) 2) قفلی دم باریک 3) قفلی کلمپ دار 4) قفلی فیلتر باز کن 5) قفلی جوشکاری
در تمامی این انبرها سایز بندی برحسب اینچ خواهد بود . 

نکات مهم در انتخاب انبرقفلی :
1) Grip موجو در فک های انبرقفلی بسیار بسیار مهم است . به کیفیت آن هنگام خرید توجه ویژه داشته باشید.
2) انبرهای قفلی دارای یک پیچ تنظیم در پایین خود هستند . این پیچ به واسطه یک فنر اقدام به باز و بسته کردن دهانه ابزار مینماید . هنگام خرید کیفیت و جنس فنر مربوطه را به دقت بررسی نمایید.
3) انبرقفلی هایی که دارای دسته کلفت تر و یا بعضاً سیلیکون دار باشند به مراتب خوش دست تر هستند.
4) 99% انبرقفلی های موجود در بازار به رنگ استیل هستند . ایرادی ندارد اگر آچار شما رنگ و وارنگ نباشد . !!! مهم عملکرد آن است . 
5) هنگام انتخاب انبرقفلی به جفت شدن دو فک بر روی یکدیگر توجه داشته باشید . برای تست میتوانید چند بار انبر را باز و بسته نمایید.

توجه:
کار کردن با انبرقفلی چندان بی خطر نیست . هنگام آزاد کردن قفل آن مراقب دستان خود باشید
درست است که کار کردن با این ابزار خیلی راحت و لذت بخش است . اما فراموش نکنید که تمام مهره های دنیا با این آچار باز نمیشوند یه نگاهی به جعبه ابزارتان بندازید .. شاید آن آچارهایی که قبلاً خریداری کرده اید آماده خدمت به شما باشند

نام نویسنده