مقالات

راهنمای خرید تیغه اره های گرد بر

راهنمای خرید تیغه اره های گرد بر

در کار های ابزاری مربوط به چوب معمولا اره های گرد استفاده می شوند . ظاهر اره های گرد بر به گونه ای ساخته شده اند که به راحتی بتوان طرح های مدور ، شعاعی و.. را پیاده سازی نمود.معمولا تیغه های اره گر بر را می توان برای تمام اره گرد برها استفاده نمود، یعنی یک استانداردی برای ساخت این نوع ابزارها وجود دارد که تمام اره های گرد بر با تمام تیغه ها ی آن ها قابلیت پشتیانی دارند.با انتخاب تیغه های اره گر بر مناسب می توانید عملکرد کاری خود را بسیار بسیار بهینه کنید . این مقاله راهنمایی برای شما در مورد خرید تیغه اره گرد بر خواهد بود

در مورد خرید تیغه اره گرد بر خواهد بود

اکثر تولید کننده گان تیغه های اره گرد بر ، بر اساس نوع اره ها و استاندارد ، تیغه ها را تولید می کنند اما زمانی که شما به دنبال یک تیغه اره مناسب می باشید باید نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید دقیقا همان چیزی که به دنبال آن هستید را خریداری نمائید.

با استفاده از پرسش های زیر می توانید راهنمای خرید خوبی برای خود باشید:

  • از کدام اره گرد بر استفاده می کنید و دارای چه سایز و کدام استاندارد می باشد؟
  • هدف شما چیست؟ برای چه کاری  اره گرد بر را می خواهید؟
  • آیا کار شما نیاز به سرعت دارد یا اینکه زمان چندان مهم نیست؟
  • قصد شما حدود چه قیمتی است؟

دندان های اره گرد برد ، ابعاد و ساختار آن :

تیغه اره های گرد بر در دارای مدل ها و قیمت های بسیار متفاوتی در سراسر دنیا می باشند . معمولا تیغه اره های گران قیمت دارای ویژگی هایی همچون طول عمر بیشتر می باشند که در این صورت عملکرد تیغه افزایش پیدا می کند.اما در مقابل تیغه اره های ارزان قیمت می توانند در ابعادی بسیار بد باشند به عنوان مثال اگر شما نیاز به سرعت بیشتری در انجام کار خود دارید ، تیغه های گرد بر ارزان قیمت می تواند برای شما بسیار کسل کننده باشد و علاوه بر این این نوع تیغه ها کمی و تا حدودی به صورت ناهموار عملیات برش را انجام می دهند. بنابراین باید قبل از خرید اطمینان حاصل کنید که دقیقا چه چیزی می خواهید ؟ و عواملی همچون سرعت و کیفیت در کار را در نظر داشته باشید. بر خلاف بسیاری از صنایع دیگر ، صنعت ابزار یراق بدین گونه است که تفاوت قیمت می تواند بسیار تاثیر گذار باشد ، در این صنعت همواره جنسی که ارزان قیمت است ممکن است بسیار برای شما و کار شما گران تمام شود.

ابعاد تیغه های گرد بر :

تیغه های اره گرد بر شامل سه نوع بعد می باشند . فقط این را یادتان باشد که اول بررسی کنید که چه محیطی را می خواهید برش دهید و نیاز به کدام ابعاد می باشد .ابعاد تیغه های اره گرد بر دارای سایز های 1 تا 1.2 ، 1.4 تا 7  ، 10 و 12 اینچ می باشد.

فقط قبل از خرید فراموش نکنید که کتایچه راهنمای تیغه خود را مطالعه نمائید چون معمولا در کتاچه های راهنما ، کاربرد تیغه ذکر شده است مثلا اعلام شده است که این تیغه برای کدام محیط مناسب است.

برای خرید تیغه ها باید به مسائلی از قبیل ضخامت محیط ، گستردگی محیط و … دقت لازم را داشته باشید

تیغه ها از لحاظ ضخامت به دو قسمت تقسیم می شوند:

تیغه های نازک :

با این نوع تیغه ها می توانید برشی بسیار دقیق داشته باشید ولی تنها مشکلی این نوع تیغه ها دارند ، سرعت آنها می باشد ، ممکن است سرعت این تیغه ها کمی برای شما کسل کننده باشد. در ضمن تیغه های نازک از بریدگی زائد نیز جلوگیری می کند و می توانید در کار نیز صرفه جویی لازم را داشته باشید.

تیغه های ضخیم :

یکی از ویژگی بارزی که این نوع تیغه ها دارند این است که در حین انجام کار ، از تلو تلو خوردن محیط برش و دستگاه جلوگیری می کنند .

دندانه های تیغه :

به طور کلی دندانه های تیغه بر عملکرد اره گرد بر شما تاثیری مستقیم خواهند داشت ، اگر تیغه شما دارای دندانه های مناسبی باشد می توانید عمل برش خود را به بهترین نحوه و به صورت تمیز انجام دهید.

برای خرید تیغه به دندانه های آن بسیار دقت کنید در ضمن شکل قرار گیری دندانه ها و قلاب ها و همچنین تعداد آنها می تواند بر عملکرد کار شما بسیار تاثیر داشته باشد.

ساختار ساخت و ساز تیغه :

تیغه ها معمولا از جنس فولاد  و یا کاربید ساخته می شوند  . معمولا تیغه های فولاد نسبت به تیغه های کاربید ارزان تر می باشند و همچنین سرعت انها بسیار بسیار کند می تواند باشد و اکثر باعث خستگی فرد می شوند و بنابراین این تیغه های فولادی کمتر مورد استقبال قرار گرفته اند.
اما در مقابل تیغه های کاربید دارای دوام و عمر بیشتر هستند  و بنابر این گران تر هم می باشد به هر حال هر که بامش بیش برفش بیشتر …

نکات ویژه در مورد تیغه های کاربید :

تیغه های کاربید خیلی کم پیش می آید که نیاز به تیز کردن داشته باشند. و بنابراین احتمال خرابی آنها بسیار کمتر است.
تیغه های کابید معمولا ده برابر تیغه های فولاد عمر می کنند.

تولید کنندگان برند های مختلف معمولا تیغه ها را برای جنس های مختلف تولید می کنند (ورق ،  آلومینیوم  و…)