مقالات

نحوه خرید یک کاتر خوب

نحوه خرید یک کاتر خوب

تیغ های موکت بری وسایل پرکاربردی هستند که بدون شک حضور آنها در هر جعبه ابزاری لازم و ضروریست . البته اینکه چرا ما به هر کاتری میگوییم تیغ موکت بر بنده هم اطلاعی ندارم اما حقیقت امر اینست که این تیغها به غیر از موکت توانایی برش خیلی چیزهای دیگر را نیز دارند. کاتر ها در سایزهای مختلف ساخته میشوند که بعضی از آنها کاربرد ابزاری ندارند و معمولاً در دسته بندی لوازم التحریر قرار میگیرند این کاترها برای استفاده در جعبه ابزار به هیچ عنوان مناسب نیستند اما بعضاً مشاهده میشود خیلی از مردم از کاترهای مربوط به کاغذ برای انجام امور تعمیرات منزل نیز استفاده میکنند که خب کار بسیار خطرناکی است . کاترها دارای تیغ های برنده ای هستند که معمولاً در اکثر موارد قابل تعویض نیز میباشند. اگر تاکنون در جعبه ابزار منزل یا اتومبیل خود این وسیله را قرار نداده اید بهتر است بیش از این منتظر نمانید .!!!!

انواع کاترها :
همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد کاترها در سایزبندی های مختلفی ساخته میشوند که تعدادی از آنها کاربرد ابزاری ندارند . به غیر از این از نظر شکل و عملکرد کلیه کاترها به یک شکل هستند . البته خاطرنشان میسازد کاترهای دیگری نیز در بازار موجود هست که به شکل پارو ساخته میشوند و کاربرد آنها در نظافت و پاک کردن شیشه میباشد . آن تیغ ها کاربردی متفاوت با کاتر مورد بحث ما دارد .همچنین خاطرنشان میسازد در ابعاد صنعتی کاترهایی وجود دارند که تیغ های انهنا داری را دارند این تیغ ها جهت انجام امور پلیسه گیری در کارخانجات تولید لوازم پلاستیکی مورد استفاده قرار میگیرند و لذا کاربردی برای جعبه ابزار شما نخواهند داشت.

نکات مهم در انتخاب کاتر:
1) دسته کاتر نباید مستقیم و راست باشد بلکه باید سر کاتر دارای یک منحنی باشد تا کار با آن راحت تر باشد
2) در بازار کاترهایی با بدنه فلزی نیز موجود است . خرید آنها را توصیه میکنیم
3)کاتر باید دارای محفظه ای جهت قرار دادن تیغ زاپاس باشد
4) مکانیزم قفل شدن کاتر را حتماً قبل از خرید بررسی نمایید . اگر این مکانیزم ضعیف باشد میتواند باعث بروز جراحت هنگام کار شود.

نام نویسنده : پرشین تولز