مقالات

اموزش برش خط مستقیم با اره برقی

اموزش برش خط مستقیم با اره برقی

 

 یکی از مشکلات معضلات برای کسانی که برای اولین بار با نجاری آشنا شه اند ، برش چوب بر روی یک خط مستقیم میباشد.در این آموزش با ترفندی ساده و آموزشی آسان در این زمینه خواهیم پرداخت.با فامیلا کالا در ادامه مطلب همراه باشید….

شاید در نگاه اول فکر کنید که برش چوب در یک خط مستقیم کاری بسیار آسان می باشد و این کار با کشیدن یک خط بر روی تخته وبرش آن با اره صورت می پذیرد.اما واقعا اینگونه نیست و گاهی نیاز به برش در حد میلیمتر ، بدون هیچگونه خطوط کج و مووج دارید و همچنین لبه ی تخته ی مورد نظر هم ناهمسان و نامتقارن است.در این موارد راهی وجود ندارد جز این آموزش.البته دستگاه هایی هم برای این کار وجود دارند اما هدف ما این است که از کمترین ابزار و امکانات بیشترین بهره را ببریم.

اره گرد یا اصطلاح عامیانه آن (اره بلک) وسیله ای کاربردی و مفید برای این کار است.برای این کار نیاز به مداد،متر، پیچ دستی و تخته ای صاف و خوش تراش داریم.

ساختار اراه گرد به گونه ای است که قابی فلزی تیغه ی اره را احاطه کرده است که وسیله ای مناسب برای کنترل اره است.در تصویر زید میتوانید جزئیات مربوط به اره را مشاهده کنید.

ابتدا باید بدانید که فاصله ی بین تیغه و قاب محافظ چند میلیمتر است.چون این فاصله بسیار مهم و کاربردی است.برای برش ، تخته ای صاف و بدون هیچگونه کجی و ناراستی را بر روی سطح مورد نظر قرار میدهیم و دو طرف چوب را به پیچ دستی به تخته متصل می کنیم.اره را به چوب مورد نظر می چسبانیم و در راستای آن به جلو حرکت میدهیم.اما قبل از آن باید فاصله ی بین تیغه و قاب را محاسبه و به اندازه برش اضافه کنیم تا اندازه ها دقیق برش داده شود.

کمی توضیح تئوری در این آموزش مشکل است که امیدوارم توانسته باشم مطلب را به شما انتقال داده باشم.با مشاهده تصاویر به راحتی این موضوع را درک خواهید کرد.