مقالات

اور فرز دستی چه کاربردی داره ؟

اور فرز دستی چه کاربردی داره ؟

معمولا از فرز ها برای ایجاد شیار یا ابزار بر روی سطح چوب و یا ابزار زدن لبه های چوب استفاده می شود.این ابزار از لوازم مورد استفاده و معمول نجار ها , منبت کار ها , معرق کار ها و به نوعی افرادی که با چوب و هنر های چوبی سرو کار دارند ، است.

شکل ظاهری آنها در مدل ها و مارک های مختلف معمولا در یک سبک هستند و فقط در امکاناتی که زیاد هم متفاوت نیست با یکدیگر تفاوت دارند.مثلا در بعضی از موارد از یک دسته برای هدایت فرز استفاده می شود و در موارد دیگر از دو دسته ، همچنین در مدل هایی که از آن تحت عنوان فرز انگشتی یاد می شود از هیچ دسته ای به عنوان هدایتگر استفاده نشده است.

فرز ها از بخش های مختلفی تشکیل شده اند که در مدل ها و مارک های مختلف کمی تفاوت دارند.در بیشتر موارد موتور فرز ها قابلیت جابجایی ندارد و به صورت اوجینال در محفظه پلاستیکی و فلزی مربوط به خود پلمپ شده اند و قابلیت جابجایی ندارند , اما در مدرل های پیشرفته شما می توانید موتور را جابجا و از یک اسکلت به اسکلت دیگر برای انجام عملیاتی متفاوت جابجا کنید.

در تمامی این دستگاه های کلیدی وجود دارد که ببرای خاموش و روشن کردن دستگاه استفاده می شود که این کلید دیمر دار نیست و قابلیت تنظیم سرعت ندارد.از آنجایی که بهترین حالت برای استفاده از این دستگاه حالت دور بالا می باشد , لذا باید از تمامی توان دستگاه برای چرخش استفاده گردد.

مهم ترین بخش این دستگاه خزانه ی تیغه ی آن می باشد که با قرار دادن پایه تیغه در داخل آن و چرخاندن مهره ی مربوطه ، پایه را در جای خود تثبیت نمایید.توجه داشته باشید که تیغه را به خوبی در محل خود محکم نمایید و قبل از روشن نمودن دستگاه از جایگذاری دقیق و عدم جابجایی تیغه اطمینان حاصل کنید.

تیغه های این دستگاه ها هم در مدل ها و طرح های مختلفی وجود دارند و کارایی متفاوتی دارند.

در زمان استفاده از فرز حتما از تجهیزات ایمنی مانند عینک , دستکش, و ماسک استفاده کنید تا با خیال راحت به کارتان بپردازید.