مقالات

روش های استفاده بهینه از دریل های برقی

روش های استفاده بهینه از دریل های برقی

دریل ها در زمره ابزار های بسیار کاربردی در ساخت و ساز و همچنین صنایع می باشند ولی در عین حال ابزاری بسیار خطرناک نیز  محسوب می شود .در این مقاله سعی کرده ایم نکات ایمنی استفاده از دریل های برقی را ارائه نمائیم.

قبل از استفاده از پریز برق ، حتما از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید
قبل استفاده از دریل ، حتما پریز برق خود را از لحاظ ایمنی بررسی کنید اگر دارای سیم لخت و ازاد است و یا اینکه نکات ایمنی که مربوط به پریز برق ایمنی است را رعایت نکرده ، سعی کنید ابتدا آن را حل کنید و سپس دریل را به آن وصل نمائید ، تا به حال بسیار اتفاق افتاده است که با استفاده پریز نا مناسب ، خطرهای بسیار زیادی برای هم وطنان به وجود آمده است.

در شرایط دریل کاری از لباس های گشاد و جواهرات اویزان استفاده نکنید
زمانی که در حال استفاده از دریل هستید ، به هیچ عنوان از لباس های گشاد جواهرات آویزان و امثالهم استفاده نکنید ، و همیشه سعی کنید حتی الامکان زمانی که می خواهید از دریل استفاده کنید ، از عینکی مناسب که مانع از ورود گرد و غبار به چشمان شما می شود استفاده نمائید.

پس از استفاده از دریل ، از نگه داشتن دست بر روی مته خودداری نمائید.
زمانی که از دریل خود استفاده نمودید ، همانطور که می دانید مته ، بسیار داغ شده است ، پس فراموش نکنید که تا چند دقیقه به مته دریل دست نزنید

از مته ای استفاده کنید که مناسب کارتان باشد
سعی کنید برای هر محیلی که می خواهید دریل کاری کنید ، از مته ای مناسب آن محیط استفاده نمائید ، به عنوان مثال مته ی سنگ بری برای دیوار های آجری  و فولاد استفاده می شود ، پس سعی کنید همواره از مته دریل های مناسب استفاده نمائید.

در هنگام دریل کاری کاشی ها
زمانی که در حال دریل کاری کاشی ها می باشید ، سعی کنید همواره از از یک مته مخصوص چوب  و یک تکه نوار که باعث جلوگیری از سرگردان شدن مته می شود استفاده نمائید.

در هنگام دریل کاری گچ ها
زمانی که در حال دریل کاری محیط هایی از جنس گچ می باشید در ابتدا با زدن بر محیط های گچی ، اول محیط های تو خالی را تشخیص دهید و پس از آن دریل کاری خود را انجام دهید.