مقالات

نکاتی در مورد خرید فارسی بر

نکاتی در مورد خرید فارسی بر

نکاتی در مورد خرید فارسی بر

اره فارسی بر (Miter saws) نوع خاصی از اره‌های برقی است که برای ایجاد برش‌های زاویه دار دقیق استفاده می‌شود و معمولاً در برش های  دکوراتیو و شکل دار کاربرد دارد. اره فارسی بر در واقع از یک اره گرد متصل به روی بازو ی متحرک  تشکیل شده است که می‌تواند در زوایای مختلف روی میز فارسی بر بچرخد.

به طور کلی برش هایی که با فارسی برها انجام میشوند در حالات مختلف از لحاظ زاویه برش قابل تنظیم هستند،این زوایا شامل زاویه برش بازویی (زاویه قرار گیری بازو حین برش) و زاویه برش میزی(زاویه قرارگیری میز فارسی بر حین برش ) میباشند .

به هنگام خرید اره فارسی بر باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

اره فارسی بر ساده

اره فارسی بر ساده برای ایجاد زاویه در انتهای قطعات چوبی و یا برش های پشت سرهم با سایزهای مشابه  مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع از اره‌های فارسی بر برقی برای پروژه‌هایی مانند شکل دادن چارچوب یک سازه چوبی، هنگامی‌که به وجود چوب‌های با زاویه ۹۰ درجه یا کمتر نیاز دارید، به کار می‌روند. اما هنگامی‌که به‌سرعت عمل بیشتری نیاز دارید و قصد انجام پروژه‌های پیچیده‌تر را دارید و یا ظرفیت برش بیشتری نیاز دارید ، باید از اره‌های فارسی بر کشویی استفاده کنید.

اره فارسی بر کشویی

اره فارسی بر کشویی نسبت به سایر مدل‌های دستگاه بیشتر کاربرد دارد. ساختار موتور و تیغه اره فارسی بر ترکیبی کشویی به ‌صورتی است که بر روی یک بازوی متحرکت حرکت می‌کند و می‌تواند قطعات کار با طول بلند برش دهد؛ اگرچه قابلیت استفاده برای قطعات کوچک را نیز دارد.این نوع فارسی برها در انواع یک طرفه و دو طرفه تولید و مورد استفاده قرار میگیرند . منظور از یک طرفه بودن فارسی بر کشویی ،خم شدن بازو در یک سمت و دو طرفه بودن ،خم شدن بازو در هر دو طرف میباشد که امکان برش زاویه دار بازویی در هر دو سمت چپ و راست را دارا هستند.

برخی نکات مشاوره‌ای برای خرید اره فارسی بر

همان‌طور که عنوان شد، اره‌های فارسی بر در مدل‌های مختلفی ساخته می‌شوند و هرکدام از آنها قابلیت‌ها متنوعی دارند. قبل از اقدام به خرید، نیازهای خود را بشناسید و در مورد انواع اره‌های فارسی بر مطالعه داشته باشید. درنهایت می‌توانید خرید خود را با توجه به نیاز کاری انتخاب کنید. دیگر موضوعی که باید به هنگام خرید اره فارسی بر مدنظر قرار دهید، قیمت آن است که باید با بودجه شما همخوانی داشته باشد.

معمولاً کسانی که به‌صورت حرفه‌ای کار می‌کنند، به دستگاه‌های مجهزتر نیاز دارند و باید بودجه بیشتری برای خرید اره فارسی بر در نظر بگیرند. طبیعتاً هر چه دستگاه پیچیده‌تر باشد و قابلیت‌های بیشتری داشته باشد، قیمت بیشتری نیز خواهد داشت.

به هنگام خرید اره فارسی بر باید به ایمنی دستگاه و سایر ابزارهای همراه آن نیز توجه داشته باشید. اره‌های فارسی بر به‌صورت یک تیغه گرد با سرعت بسیار بالا عمل می‌کند و این باعث می‌شود که ایمنی اهمیت بسزایی داشته باشد. به هنگام خرید حتماً به حفاظ‌های امنیتی دستگاه توجه کنید و هنگام کار از دستکش و محافظ صورت استفاده نمایید.

متعلقات دستگاه مانند تیغه اره نیز در خرید اره فارسی بر تأثیرگذار هستند. به‌طورمعمول تیغه‌های اره در اندازه‌های ۱۸۰، ۲۱۰، ۲۵۰ و ۳۰۰ میلی متری در فارسی برها مورد استفاده قرار میگیرند. تیغه‌های با قطر بزرگ‌تر به شما امکان برش‌های با ضخامت بیشتر را می‌دهند.

نکته مهم، انتخاب درست تیغ اره از لحاظ فرم و تعداد دندانه برای برش انواع قطعه کارها میباشد، به طوریکه مطمئنا برای برش ام دی اف تیغ اره مخصوص آن و برای برش چوب نیز تیغ اره مناسب انتخاب شود.

نام نویسنده : پرشین تولز